Ringde Telias support idag, eftersom jag har problem med sms/datatrafik på min privata mobil. I helgen när jag var ute och for så funkade det men nu har det börjat krångla igen
Enligt supporten är mitt sim-kort för gammalt, – “ditt sim-kort är från 1996 & det beror säkert på det”. Jag tvivlar på att det är det beror på, vem har hört talas om sim-kort med bäst före datum lixom Herregud, det borde väl hålla längre än 16 år?! Det *gör* ju inget annat än *bor* inne i mobilen ju
Nåväl, jag *lär* väl fixa ett nytt simkort i morgon då och kolla om det funkar bättre. Nu när jag skriver kom jag på att jag kan ju checka av mitt *gamla* sim-kort i jobbmobilen och kolla om det funkar där, isf är det ju något annat fel.
Jag var och köpte ett nytt SIM-kort men det blev ingen skillnad. Telia *ville* gärna att det då berodde på min mobil, eftersom mobilen funkade hur bra som helst med ett annat sim-kort (från jobb-mobilen) så blev fick de tvugna att inse att de måste felsöka Mycket riktigt var det fel hos dom, det hade blivit *stopp* på nån server, som de inte verkar ha någon övervakning på (?), så när de fixat det ramlade det ner några 100 sms
Det kan mycket väl vara sim-kortet, dom håller bara några år och 16 år är lite längre än så 😉 Bra idé att testa ditt sim-kort i en annan telefon också, de tipsade vi alltid om när jag jobbade på 3´s tekniska support 🙂